همه چیز درباره مدیریت، تحول و بهره‌وری
مدیریت تحول


پیوندها

.:: آخرین مطالب ::.

عنوان تاریخ
انگیزش و فوتبال دوشنبه سیزدهم مرداد 1393
20 نكته براي ارتقاي رضايت مردم از سازمانها یکشنبه دوازدهم مرداد 1393

موضوع: تغيير و تحول سازمان ها

تحول يعني فرآيند ذوب شدن انديشه‌ها، باورها ورفتارها ي سنتي وتثبيت ارزشهاي نوين و استقرار نظام‌هاي جديد

تحول يعني منطبق كردن سازمانها با آخرين پديده‌هاي روز

تحول يعني:

تخلیه : « خروج باورهای ناصواب مدیریت سنتی »

تحلیه : « ورود باورهای صواب مدیریت نوین و معرفت عقلی » 

تجلیه : « ظهور خدمات ، اجراء وعملی نمودن تصمیمات موفق با اولویت مصالح نظام»

ضرورت تحول :دنياي امروز دنيايي سازماني است.  تحول، بالندگي و بهبود سازمانها، بهبود كيفيت زندگي مردم را به همراه خود دارند.

كيفيت سازمانها = كيفيت زندگي مردم

  • تحول از طريق زور، اجبار و ارعاب حاصل نمي‌شود.
  • تحول از طريق شانس و اقبال بوجود نمي‌آيد.
  • مديران الگوي رفتارو پرچمداران تحول هستند.
  • تحول از طريق ابلاغ آئين‌نامه ، بخش‌نامه و دستورالعمل اتفاق نمی‌افتد.
  • مديران هم عامل تحولند و هم مانع تحول.
  • هدف تحول و عامل تحول انسانها هستند.
  • تحول به باور و اعتقاد مديران و مشاركت کارکنان بستگي دارد.
  • تحول تدريجي ،مستمر و دائمي خواهد بود.
  • تحول را از ذهن، انديشه و سازمان خود بايد شروع كرد.
  • مهمترين ابزار تحول آموزش است.
  • تشكيل تيم‌هاي كاري براي تحول سازمانها ضروري است.
  • بايد برنامه‌هاي تحول همسو و هماهنگ اجرا شوند.




نویسنده : بهرام جلیل‌خانی
چهارشنبه سی و یکم فروردین 1384


درباره نویسنده

بهرام جلیل‌خانی ٍ بهرام جلیل‌خانی
لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی تهران، معاون سابق توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری زنجان و مدرس رشته‌های اقتصاد و مدیریت.
ایمیل : jalilkhani@yahoo.com

آمار بازدید
  خوش آمدید
نویسندگان:

وضعیت وبلاگ :

اوقات شرعی :